Classic Cars

In 2004 kocht ik mijn eerste klassieker een Triumph TR 7, in 2008 heb ik deze verkocht en mijn jeugd liefde gekocht een TR 6. In 2011 kwam er een RRC (Range Rover Classic) bij. In 2015 heb ik alles verkocht. 

In 2002 kocht ik een Range Rover Discovery op grijs kenteken op de Barneveldse autoveiling, een echt werkpaard. Dit werkpaard had ik nodig voor de aanhanger, vervoeren van bouwmaterialen die nodig waren voor de verbouwing van ons huis, maar ook voor het wegbrengen van bouwafval en tuinafval wat vrij kwam bij de herrinrichting van de tuin. Onze 1.4 liter Golf zou dit niet overleven. Na gedane arbeid verkocht ik deze auto en werd de eerste klassieker gekocht. 

Optisch zag de TR 7 er erg leuk uit technisch was er wel wat werk, nieuwe remmen, tank, nieuwe benzineleiding, schokbrekers, ophangingsrubber versnellingsbak en verse banden. Na 2 jaar ben ik op zoek gegaan naar mijn auto die ik vanaf 1980 zo ontzettend gaaf vond de TR 6. In 2008 liep ik tegen een goed exemplaar aan die betaalbaar was en een prima basis vormde voor een restauratie, er zaten al diverse nieuwe (dure ) onderdelen op. De motor moest door een vakman gereviseerd worden, en rechtsvoor moest een niet mooi herstelde schade gerepareed worden, een nieuw kap en dashboard was ook nodig. De auto kocht ik van de eerste eigenaar in Arizona. In 1973 is de auto rechtstreeks vanuit de fabriek naar Hawai gegaan en de eigenaar heeft deze meegenomen naar Arizona, in 2008 kwam de auto dus naar Europa. 

In 2009 naar Engeland met de TR 6 " de Euromeet in Malvern", maar ook nog een week door de Yorkshire Dales gereden. In 2011 opnieuw naar de Euromeet, maar nu in Harrogate en opnieuw nog wat dagen door de Dales en op bezoek bij vrienden in Muker. 

In 2012 werd keors gezet naar Beualieu met de RRC. Reden bezoek het automuseum waar de Bondcollectie staat en naar de onderdelenmarkt op zondag speciaal voor Range Rovers voor wat specifieke onderdelen om de RRC te verbeteren (nieuw achterraam o.a).

Dit waren heerlijke autoritten met de TR 6 en de RRC, de ontvangst in Engeland was erg leuk.

Om meerdere redenen heb ik deze leuke en fijn rijdende auto's verkocht en mijn hobby beïndigd. In de zeer nabije toekomst wilde wij naar een appartement (waardoor er minder of geen ruimte is voor klassiekers). Het feit dat ik steeds meer last kreeg van mij gerepareerde verbrijzelde pols en  de aanpassing van de oldtimerregeling door de regering in mijn portemonnee behoorlijk pijn deed wat betreft de RRC, besloot ik deze als eerste te verkopen. Eind 2015 kon ik ook ineens de TR 6 verkopen.